We ontwerpen en ontwikkelen mobiele applicaties. We helpen kleine bedrijven en zelfstandigen met het hele proces van eerste idee tot aan een succesvolle presentatie in de App Store of Google Play Store. Heeft u een idee voor een geweldige app, dan bent u bij ons op het juiste adres. Ons enthousiaste team denkt graag in oplossingen. Een functionele app laten bouwen kost toch altijd veel geld? Niet dus. We denken graag met u mee en bieden een oplossing die past bij uw budget.
Wat kunt u met een eigen ‘app’?
De functionaliteit om informatie te lezen, te bekijken en te delen
1. Over het algemeen is het scherm van een mobiel toestel een stuk kleiner. Door slechts zeer beknopt informatie te tonen en een “lees meer” optie te bieden kan de gebruikers meer lezen van het onderwerp van zijn keuze.
2. Uit onderzoek is geblekendat iemand die een filmpje bekijkt in een app dit aandachtiger doet dan het lezen van een tekst of het bekijken van een plaatje. Bovendien worden filmpjes vaak grotendeels afgekeken. Dit biedt merken en nieuwszenders een goede mogelijkheid om mensen te informeren, te vermaken en aan zich te binden!
3. Men vindt het belangrijk om informatie te kunnen delen. App gebruikers blijken bijna 25% van hun tijd aan sociale netwerk apps of de Facebook app te besteden. Merken springen hier op in door hun marketing bereik uit te breiden door gebruikers in staat te stellen om hun boodschap te delen via e-mail, WhatsApp en sociale media.
Functionaliteit om te personaliseren
4. Met een scherm om in te loggen of de optie om te registreren kan de gebruiker zijn apps personaliseren en beveiligen. In het geval van bankieren, winkelen of e-commerce applicaties, dient een inlogscherm als veiligheidsmaatregel. Met personaliseren kan een gebruiker informatie invoeren zoals bijvoorbeeld geslacht, leeftijd, interesses of favorieten en GPS-locatie. Aan de hand van deze informatie kunnen gepersonaliseerde push-notificaties naar de gebruiker worden verstuurd. Voorbeelden: Rabobank, Abel, Kruidvat, VakantieVeilingen.
5. Overal waar je kijkt, is reclame. Met name in gratis aangeboden apps wordt veel reclame getoond waarmee bedrijven de ROI van hun app verbeteren. Deze zogenaamde in-app reclame is een bewezen effectieve manier om mobiele gebruikers te bereiken.
Communiceren en dialoog voeren
6. Door middel van push berichten kan de gebruiker gewaarschuwd worden dat er op een bepaald moment iets voor hem relevants is om te bekijken in de app. Als de gebruiker aangeeft graag push berichten te willen ontvangen dan verschijnt dit type berichten op het start scherm van het toestel. Berichten kunnen naar iedereen worden verstuurd, met of zonder gebruik van filtering en gebruikerssegmentatie maar ook naar slechts een enkele gebruiker.. Voorbeelden: Nieuws apps zoals NOS, RTL & Telegraaf, maar ook Kruidvat, VakantieVeilingen, RTL Sizz
7. Gebruikers kunnen via een app foto- en videomateriaal delen met bijvoorbeeld de redactie van een nieuwszender of een klantenservice. Dat kan gaan om bijvoorbeeld lokaal nieuws tot de mogelijkheid voor klanten van een verzekeraar zoals Interpolis om foto’s van het ongeluk mee te kunnen sturen als bijlage van de schadeclaim die ze indienen. Deze functionaliteit wordt ook ingezet om algemene feedback te genereren van gebruikers of waarbij gebruikers een forum wordt geboden om kennis te delen.